Analiza strony WWW

Znajdź mocne i słabe strony Twojej witryny

Kolejnym krokiem jest dokładna analiza witryny. Dzielimy ją na dwa etapy – analizę on-page jak i off-page. Pozwoli to nam na określenie mocnych i słabych stron naszej witryny. Na co przede wszystkim zwrócić uwagę podczas wykonywania audytu SEO?

On-page:

  • Content witryny
    sprawdzenie jakości treści na stronie czy jest unikalna i nasycona wyrażaniami kluczowymi, bez których pozycjonowanie będzie niemożliwe
  • Technologia
    określenie wykorzystanej technologii i silnika witryny, sprawdzić jej czasu ładowania oraz czy jest dostosowana do urządzeń mobilnych
  • Optymalizacja pod kątem SEO
    należy zweryfikować czy strona jest odpowiednio zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek internetowych oraz czy posiada przejrzystą strukturę wraz z nawigacją wewnętrzną

Off-page:

  • Linki
    określenie profilu linkowego domeny poprzez zestawienie linków przychodzących do witryny, sprawdzenie ich ilości, ale przede wszystkim jakości, które mają największy wpływ na pozycjonowanie witryny
  • Social Media
    obecność w mediach społecznościowych to budowa marki oraz zapewnienie dodatkowego ruchu na stronie, zalecamy sprawdzić poprawności obecnych profili lub założyć brakujące
  • Usługi Google
    firma Google oferuje bardzo dużo darmowych narzędzi i usług wspomagających proces promocji strony internetowej, są to zarówno narzędzia do badania statystyk jak Google Analytics, narzędzie do monitorowania kondycji strony jak Search Console czy najpopularniejszy serwis Google Moja Firma, który pozwoli zaistnieć w aplikacji Mapy i wspomaga pozycjonowanie lokalne

Trzeci krok Planowanie

Bądź przygotowany. Zaplanuj kolejne prace i zapewnij odpowiednie narzędzia do monitorowania strony.